trHer gün 09:00- 19:00 +90 546 107 3600[email protected]

KÖPEKLER NEDEN OT YER

Köpekler çok eski zamanlarda etçil hayvanlardı. Ancak yüzyıllardır insanla birlikte yaşamanın sonuçlarına bağlı olarak beslenme alışkanlıkları değişti. Kullanılan mamaların çoğunda tahıllar, sebzeler vb. bulunmasıyla yatkınlıkları oluşmuştur. Bu davranışı sergilemeleri “açlar mı?”, “mideleri mi ağrıyor?” yoksa “hastalar mı?” gibi sorular yaratmaktadır. Yaygın bir varsayım köpeklerin mide rahatsızlıklarını gidermek için ot yedikleri yönündedir. Ot yemek köpeklerin sistemlerini temizlemesine yardımcı olmaktadır. Köpekler mide ve bağırsaklarla ilgili birçok hastalıktan mustariptirler, uzun otları az çiğneyerek yerler kusmaya neden olurlar ve bu rahatlamalarını sağlar.

·         Sindirim problemi ya da yoğun gaz yapıcı bir beslenme şekline sahip olabilir
·         Bağırsak parazitleri olabili
·         Vegetatif sindirime ihtiyacı olan köpekler de ot yiyerek mide floralarını yenileme ihtiyacı hissedebilir.

Köpeklerin Ot Yemesi Engellenmeli mi?

“Köpekler neden ot yerler?” sorusunun yanıtlarından bağımsız olarak bu davranışlarının engellenmesi önerilir, çünkü otlar, çimenler ya da yapraklar köpekler için sağlıklı atıştırmalık olarak nitelendirilmezler. Otlar ve çimenler başlı başına köpek sağlığını tehdit etmese de üzerlerinde olması muhtemel kimyasallar, parazitler ya da bakteriler dostlarımızın sağlığı için tehdit yaratabilirler. Çimlerin yerden koparılması sırasında farklı hayvanların dışkılarına maruz kalınması ihtimalinin de göz ardı edilmemesi faydalı olacaktır. Köpeklerin ot yemesinin engellenmesi adına geziler esnasında dikkatli olunması gerekir. Otlarla temas kesildikten sonra ödül mamaları ile teşvik edilmeleri ot yeme alışkanlıklarını geride bırakmalarını sağlayabilir. Bu nedenle köpeklerin ot yeme alışkanlığı gibi ısrarcı davranışlar sergilemesi halinde yürüyüşler esnasında köpek ödül mamalarına başvurulması önerilebilir.

·          Köpeklerin bulunduğu yer güvenliyse ot yiyebilir. İhtiyacı olduğu için ya da keyfi olabilir.
·         Gübrelenmiş arazi ve çimler veya zehirli madde içerebilecek alanlarda ot yememesi gerekir.
·         Ot yeme sonrasında tek hücreli bağırsak parazitleri artabilir. Bu nedenle nerede yediğine ve hangi otu yediğine dikkat etmekte fayda vardır.